fredag 8. februar 2008

Sammenlikning av tre blogger

http://www.vgb.no/341

Denne bloggen er opprettet av en person som har hjortejakt som hobby. Det første som slo meg da forsiden dukket opp var at dette antakeligvis ikke var en side jeg ville ha noen interesse av å lese, nettopp fordi bloggen handler om hjortejakt. Uansett er alt veldig oversiktelig og jeg kan tenke meg at folk med en liknende hobby, vil være interessert i å lese hva denne jegeren har å si. Layouten var helt enkel og det var fine selvtatte bilder der. Det er egentlig en veldig useriøs blogg som er opprettet av en privatperson som deler sine historier med de som har lyst til å lese.



http://www.oslostil.com/

Med en gang denne bloggen viste seg på skjermen min tenkte jeg at dette var en kul side som antakeligvis ville være interessant for meg, som moteinteressert tenåringsjente, å lese. Det virker som en seriøs blogg, layouten er kul og bildene og fargene gjør siden mer spennende å se på. Jeg mener oppretteren av bloggen har klart å få til det som antakeligvis er det viktigste når du lager en blogg, nemlig fange leserens oppmerksomhet. Denne konklusjonen kommer jeg fram til når jeg regner med at målgruppen er moteinteressert ungdom. Det er mange bilder av forskjellige antrekk innenfor street fashion som viser at du ikke trenger å bruke en formue på klær for å se bra ut.




http://petterak.typepad.com/

Petters fagblogg handler om hans egne tanker og refleksjoner om undervisning og læring. Bloggen er derfor ganske useriøs, men han gjør det helt klart at han bare vil at de som leser bloggen skal gi han innspill på noe av det han ønsker å dele med de. Førsteintrykket av bloggen stemte veldig godt med hva det var den handlet om. På forsiden står det med stor skrift «Petters fagblogg» og det er også et veldig uproffesjonelt bilde av han der, jeg skjønte derfor fort at dette ikke var en veldig seriøs fagblogg. Den virket fin å lese for de som interesserer seg.


Ingen kommentarer: